22 Aralık 2008 Pazartesi

bir kedinin portresi



beyazıd sahaflar çarşısını bilenler bilir, havası atmosferi değişiktir. girersin içeri, hooop bambaşka bir mod. kitaplar arasında salınırsın padişah gibi. kedileri okşarsın, sırf kedilere göz kulak olduğu, yemek verdiği için bir kitapçıdan pahalı olsa dahi kitap alırsın, kitapçı bunu bilmez ama olsun. sen bil yeter.

işte bir gün evde otururken ve yanlız yaşamın aşınmaz duvarlarına dokunurken tak etti canıma bu kedisizlik. atladım tramvaya, sahaflardayım, bir kedi alıp çıkıcam. biricik baş yazarım bilge karasu, kitaplar ile kediler arasında her zaman bir bağ kurar. laf döner dolaşır, kitaplar ile kediler arasındaki köprülere gelir. ister istemez o köprülerden geçilir. işte o gün bilge karasu' yu anıp kısmetimdeki şaşkın bakışlı, kocaman gözlü pirinç'ı atımın terkisine atıp sahaflardan hızla uzaklaştım. işte o gün bugündür - 6,5 senedir- ben nereye, o oraya. bir kedi evlat gibi sevilir mi? bal gibi de sevilir işte.

bir fotoğrafçı için portre çalışmaları her zaman zordur. doğru mimik, doğru zaman, doğallığı yitirmeme çabası ayrılmaz bir sorunlar bütünüdür. bir kedinin portresi de bence en az insan portresi kadar zordur. "kedinin mimikleri mi var?" sorusu kedi ile beraber yaşamayanların soracağı sorulardandır, evet onların da yığınla mimikleri vardır. bakışlarında anlamlar vardır. evet onlar da şaşırırlar, evet onlarda gülümserler, sitem eder ve hatta bıyık altından dahi gülerler.

sizce de bu fotoğrafta pirinç şaşkın bir ifade ile bakmıyor mu bizlere? ben mi uyduruyorum bütün bunları? öyle ya da böyle, şahane doğalarında sevgi, hüzün, heyecan, şımarıklık, kızgınlık vs. herşeyi bir güzel barındırıyorlar ve biz insanlarda olmayan bir adalet sistemi ile bir güzel dağıtıyorlar. bugünlerde özenip duruyorum onlara. evet bu hayat çok karmaşık ve ben içimdeki mutlu hindimi gözü gibi bakacak birine emanet edip - malum yılbaşı yaklaşıyor, fırsatçılar alıp bir güzel kesebilir - hayatıma kedi olarak devam etmek istiyorum. hatta başlığımda durmaksızın çello çalan kediden özel ders bile alabilir sizlere çello konçertoları dinletebilirim. sizce de güzel olmaz mı?

Hiç yorum yok: