12 Şubat 2010 Cuma

Tanıdık satırlar, aşina yüzler, tadı damağımda kalmış öyküler

Elimde John Berger'in "Fotokopiler" kitabı var. Daha önce bir kez okumuşum. Tanıdık satırlar, aşina yüzler, tadı damağımda kalmış öyküler. Sonra gün gelmiş A.' ya vermişim. A. kitabı okuyup bana geri getirmiş. Ben yeşil, A. kırmızı kalemle çizmiş satır aralarını. Ben yeşil notlar düşmüşüm kenarlara, A. çağrışımlarını yazmış kırmızıyla. Böyle böyle ilerlemiş, yudum yudum içmiş, hatmetmişiz elimizdeki kitabı. Yıllar sonra benim için çok değerli birinin el yazısına bir kitabın içinde rast gelmek, yüzümü gülümsetiyor.

1 yorum:

verbumnonfacta dedi ki...

cok zordur kitabi verdiginizle ayni yerlerin altini cizmemis olmak. ve herkesin nihayetinde kaldigi buyuk bir imtihandir. denir ki sevgilinizle altini cizdiginiz yerlerin bir teki bile birbirini tutmuyorsa onu terkedin ya da izin verin o sizi terketsin. galiba en kotusu de su; yillar sonra daha once okudugunuz bir kitabi yeniden okudugunuz da altini cizdikleriniz tutmuyorsa birbirini...
hadi biraz cesaret...