19 Mart 2010 Cuma

Tamam 17.30'da buradayım

İşten çıktım, eve geliyorum, gökyüzü daha geç kararıyor ya, benim işten çıkış anlarımda etraf gözle görülür oluyor. Uzun zaman sonra onlarla ilk kez karşılaşıyorum, özlemişiz birbirimizi. Geçen sonbahar kucakta bebe olan Ahmet yürümeye başlamış. 20 Temmuz 2009 tarihinde buraya da not düştüğüm beyaz sakallı amca daha sonra öğrendim ki Ahmet'in dedesiymiş. Bu akşam da ailecek oradalar, çöplerden topladıkları eşyalar ve at arabaları bir kenarda öylece duruyor, atlar yeşil bir alan bulmuş, başlarını otlara gömmüş, nefes almadan kemiriyorlar. Geçen yazdan bu yana çok kez karşılaştık bu aileyle. Oturup sohbetler de ettik. Yeri geldi işlek bir caddede, yeri geldi Devlet Hastanesinde karşılaştık. Ahmet'in babasının cezaevinde olduğunu da biliyorum ya onu soruyorum, 10 güne kadar buradaki açık cezaevine gelecekmiş, sevindirici bir haber onlar için, yüzleri her zamanki gibi gülüyor. Geçen yazdan bu yana aklımdan silemediğim beyaz sakallı amcayı merak ederek soruyorum. "Ah be abla babam biraz önce gitti" diyor Ahmet'in dayısı. İçimden bir tüh sesi. Yarın gelir mi diye umutla soruyorum, fotoğrafını da çekmeyi istediğimi ekleyerek.

Böyle işte bu aile, çoluk çocuk, üzerlerinde bir neşe, gözleri nasıl gülüyor anlatamam, akşam üzeri etleri atmışlar mangala, adamın elinde bir karton parçası, bir yandan etleri çevirerek bana dönüyor ve yarın gel diyor ama daha erken... Tamam, 17.30'da buradayım...

Sorarım sana, heyecanlı olmayayım da ne olayım hı?

3 yorum:

Aylak Kedi dedi ki...

güzelsin sen güzel :))

geveze baykuş dedi ki...

mutlu ol.
hem heyecanlı hem mutlu ol.
hatta heyecanlı, mutlu, keyifli ve o an için bile olsa tasasız fahri çingene ol. olunacak o kadar çok şey var ki ve sen bunları görebilen gözlüklere sahip olduğun için o kadar şanslısın ki...
selam söyle benden de. öööperim epiciğinizi...

çello çalan kedi dedi ki...

aylak kedim ve geveze baykuşum, iki güzel insandan iki güzel mesaj beni bir miktar duygulandırdı ne yalan söyleyeyim, ulen yaşlanıyorum diyorum, hamilelerden daha beter duygusalım diyorum anlamıyorsunuz, etmeyin bana böyle laflar.. yaş kalmadı bak gözümde.. aaa ama yaş da bir yere kadar dökülüyor canım.. tamam be arada bir gülüyorum da, bakmayın siz benim mızmızlanmama.. ama yine de yaşlanıyorum :)) son cümleyi gülün diye söyledim hehe siz de yuttunuz.. öperim nanaklarınızdan..